محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 9
  • بازدید دیروز : 45
  • بازدید کل : 16215

تفاوت فرهنگی در دانشجویان غیر بومی


دلایل زیادی برای رفتن دانشجویان به شهر ها و کشورهای دیگر و انتخاب این مناطق برای درس خواندن وجود دارد مانند گرفتن مدرک تحصیلی ، کسب تخصص و مهارت آکادمیک ، شناخت یک فرهنگ دیگر و یا افزایش رشد شخصیت است . معمولاً دلیل نهایی ، ترکیبی از این ها است . برخی از دانشجویان قبل از رسیدن به فرهنگ دیگر ، اطلاعات زیادی از مقصد دارند و برخی دیگر ندارد ، صرف نظر از دلیل آمدن و میزان اطلاعات تقریباً همه دانشجویان باید یک دوره سازگاری را بگذرانند . تفاوت فرهنگی در دانشجویان غیر بومی زیاد است به همین علت در این مقاله به بررسی تفاوت فرهنگی در دانشجویان غیر بومی شامل مراحل متداول سازگاری با یک فرهنگ جدید ، دلایل دشوار شدن سازگاری ، نشانه های تنش ناشی از سازگاری ، راه های کمک کننده برای کنار آمدن با تنش سازگاری فرهنگی و نتایج مثبت می پردازیم .

 



تفاوت فرهنگی در دانشجویان غیر بومی

مراحل چالش فرهنگی در دانشجویان غیر بومی شامل موارد زیر است :

  • مراحل متداول سازگاری با یک فرهنگ جدید

  • دلایل دشوار شدن سازگاری

  • نشانه های تنش ناشی از سازگاری

  • راه های کمک کننده برای کنار آمدن با تنش سازگاری فرهنگی

  • نتایج مثبت

در ادامه مقاله به صورت کامل تری در مورد تفاوت فرهنگ در دانشجویان غیر بومی توضیح داده می شود .

 

 

 

 

 

 

مراحل متداول سازگاری با یک فرهنگ جدید

سازگاری با فرهنگ جدید یک فرآیند طبیعی است . تعدادی از مراحل این فرآیند شناخته شده اند و به عنوان راهنما کاربرد دارند . هر چند ، با توجه به تفاوت های فردی ، همه افراد همه مراحل را تجربه نمی کنند و هر مرحله ممکن است برای هر فرد مدت زمان متفاوتی داشته باشد .
برای متن کامل مقاله روی مراحل متداول سازگاری با یک فرهنگ جدید در دانشجویان غیر بومی کلیک کنید .

 

 

دلایل دشوار شدن سازگاری

عوامل زیادی می تواند فرآیند سازگاری با یک فرهنگ جدید را به چالش بکشد . برخی از عوامل متداول دلایل دشوار شدن سازگاری در دانشجویان غیر بومی عبارتند از تغییر ، فقدان ، تفاوت در ارزش ها ، انتظارات ، مهارت های اجتماعی ، قدرت پذیرش کشور و یا شهر میزبان .
برای متن کامل مقاله روی دلایل دشوار شدن سازگاری در دانشجویان غیر بومی می پردازیم .

 

نشانه های تنش ناشی از سازگاری

برای افرادی که در یک فرهنگ متفاوت زندگی می کنند ، احساس گاه به گاه ناراحتی ، تنهایی و دلتنگی برای فرهنگ مادری ، دوستان و خانواده طبیعی است ، در واقع نشانه های تنش ناشی از سازگاری نشان می دهند . برخی اوقات استرس حاصل از سازگاری می تواند به مرحله ای برسد که نیازمند توجه خاص باشد .

 

راه های کمک کننده برای کنار آمدن با تنش سازگاری فرهنگی

موارد زیادی می تواند در طول فرآیند سازگاری درگیر باشند . موارد مختلف برای افراد متفاوت مفید است و معمولاً ترکیب آن ها کارایی بیشتری دارد . سه حوزه ای که بیشترین سودمندی را در حل و فصل مشکل سازگاری دارند ، عبارتند از مهارت های تحصیلی ، مهارت های اجتماعی و حمایت احساسی مناسب .
برای متن کامل مقاله روی راه های کمک کننده برای کنار آمدن با تنش سازگاری فرهنگی در دانشجویان غیر بومی کلیک کنید .

 

نتایج مثبت

در حالی که فرآیند سازگاری می تواند چالش برانگیز باشد جنبه های مثبت زیادی هم دارد . دانشجویان غیر بومی که در گیر فرآیند سازگاری می شوند رشد فردی ، انعطاف و بصیرت بیشتری کسب می کنند و در برابر تجربیات آینده سازگارتر خواهند بود . سازگاری فرهنگی به طور کلی منجر به جهان بینی غنی تر و گسترده تر می شود که فرد اجازه می دهد که بهترین بخش های فرهنگ های مختلف را استخراج کند .

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ تفاوت فرهنگی در دانشجویان غیر بومی چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

✔️ برخی از دانشجویان قبل از رسیدن به فرهنگ دیگر، اطلاعات زیادی از مقصد دارند و برخی دیگر ندارد که در متن مقاله مشکلات آن شرح داده شده است.



2- ✔️ مراحل چالش فرهنگی در دانشجویان غیر بومی چیست؟

✔️​ مراحل چالش فرهنگی در دانشجویان غیر بومی شامل مراحل متداول سازگاری با یک فرهنگ جدید است که در متن مقاله مطرح شده است.



3- ✔️ دلایل دشوار شدن سازگاری چیست؟

✔️ عوامل زیادی می تواند فرآیند سازگاری با یک فرهنگ جدید را به چالش بکشد که در متن مقاله توضیح آن ارائه شده است.

منبع : تفاوت فرهنگی در دانشجویان غیر بومی

  انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 44

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما